Deze week in de nieuwsbrief van de Koepel Gepensioneerden:

• Koepel Gepensioneerden in gesprek met de Tweede Kamer
    Hoewel de nieuwe Pensioenwet aangenomen is, blijft de Koepel Gepensioneerden lobbyen voor verbetering. Speerpunten daarbij zijn het onvoldoende waargemaakt worden van de ‘koopkrachtbelofte’ uit de wet en de onvoldoende zeggenschap van gepensioneerden bij de overgang naar een nieuwe pensioenregeling en daarna. Lees in dit artikel het nut en noodzaak van dat lobbyen.
  • Schrijversclub zoekt leden
    De invloed van de Koepel Gepensioneerden is sterk afhankelijk van haar zichtbaarheid. Hoe beter en vaker de Koepel zich in de buitenwereld kan laat zien en/of horen, hoe krachtiger haar invloed.  Persberichten, de nieuwsbrief en de website zijn de middelen die zij daarvoor inzetten. Het kleine clubje vaste schrijvers heeft echter dringend versterking nodig van mensen die het leuk vinden af en toe een stukje te schrijven over onderwerpen die voor senioren interessant, amusant of leerzaam zijn. Geïnteresseerd? Lees het artikel maar gelieve een eventuele aanmelding te doen via één van onze VvGH bestuursleden.
  • AGE Platform Europe
    Dit artikel geeft u een korte weergave van de op 12 juni in Leuven (België) gehouden Annual Conference van AGE Platform Europe. De Koepel Gepensioneerden is één van de 101 leden, afkomstig uit 29 landen. Voorafgaand vond op 10/11 juni de General Assembly van AGE plaats. Wilt u meer weten over wat het AGE Platform is, wat zij doen en haar missie is, klik dan op deze link.

Klik hier om de nieuwsbrief te lezen.