Waar gaat het in deze nieuwsbrief van de Koepel Gepensioneerden over:

1. Koepel Gepensioneerden en lidverenigingen in het nieuws
    In een van de vorige nieuwsbrieven werd verslag gedaan van een rondetafelgesprek met pensioenwoordvoerders in de Tweede Kamer (zie onze nieuwsbrief van 23 juni). In de bijdrage, en in reactie op vragen van Kamerleden, gaf Kerstens (vz v/d Koepel) aan dat het in de nieuwe Pensioenwet neergelegde hoorrecht van verenigingen van gepensioneerden niet voldoet aan het doel dat de wetgever ermee voorhad. Deze week pakte De Telegraaf uit met een paginagroot, op de voorpagina van de krant aangekondigd, artikel over het hoorrecht en over het mogelijke gedoe wat ervan kan komen. Lees dit artikel.
  2. AGE stuurt open brief aan de voorzitter van de Europese Commissie
    Lees dit artikel over wanneer en waarom deze open brief is gestuurd. In deze brief roept AGE mevr. von der Leyen op om een expliciet mandaat te geven aan de commissaris voor Gelijkheid om een Europese strategie voor leeftijdsgelijkheid te ontwikkelen, te sturen en te overzien, in overeenstemming met de internationale mensenrechtenverplichtingen van de EU en haar lidstaten, de ambitie van het Internationaal Actieplan voor Veroudering van Madrid en het VN-decennium voor gezond ouder worden.
  3. Korting op rijbewijskeuring voor leden van de Koepel Gepensioneerden
    De Koepel Gepensioneerden heeft met Rijbewijskeuringsarts.nl een afspraak gemaakt waarbij leden van bij de Koepel aangesloten lidverenigingen korting krijgen op de rijbewijskeuring. Lees in de nieuwsbrief hoe u dit moet aanpakken.