Deze week vindt u weer interessante artikelen in de Nieuwsbrief van de Koepel Gepensioneerden om te lezen namelijk:

1. dat de Koepel Gepensioneerden wederom om een onderzoek heeft gevraagd, nu naar hoe ‘de koopkracht’ ervan afkomt in de tot nu toe door sociale partners (vakbonden en werkgevers) gepubliceerde transitieplannen. De Koepel Gepensioneerden, samen met haar partners in de Seniorencoalitie hebben het gevoel dat t.a.v. het koopkrachtiger maken van de pensioenen het maar zeer de vraag of die belofte zal worden waargemaakt.
  2. dat de Koepel Gepensioneerden een brief naar Kamer voor begrotingsbehandeling heeft gestuurd. In deze brief staat verwoord de Koepels visie op de begroting en de op het gebied van zorg en welzijn te maken keuzes, die al eerder met de bewindspersonen en woordvoerders van de diverse politiek partijen waren gedeeld.
  3. een verslag van de speech die Koepel-voorzitter Kerstens (gastspreker) gaf op jaarcongres van de vereniging van interne toezichthouders in de pensioensector (VITP).
  4. de VBNGB is voor gepensioneerden in het buitenland de bron van informatie over regelingen voor gepensioneerden in het buitenland. De VBNGB staat voor Vereniging belangenbehartiging Nederlands gepensioneerden in het buitenland. Deze vereniging is een bron van kennis en heeft inzicht in nationale en internationale regelingen voor onder meer gepensioneerden in het buitenland en is een gesprekspartner van ministeries en Kamerleden.

M.a.w. zeer interessant leesvoer. Klik hier om deze Nieuwsbrief van de Koepel te lezen.